Peter Karaszi är civilekonom från Handelshögskolan. Han har arbetat som ekonomireporter och börskommentator för Dagens Nyheter och Finanstidningen. På 90-talet var han informationschef för ett antal medelstora IT-företag, bl a Cyber Com Consulting Group och StreamServe.

   Peter Karaszi har gett ut flera populära böcker om PR och kommunikation, bl a ”Stora PR-boken”, ”101 sätt att få gratis publicitet” och ”Använd Media”.

   Parallellt med författandet arbetar Peter Karaszi som PR- och informationskonsult i det egna företaget Kalahari PR, samt för PR-byrån Prime PR.

   Peter Karaszi vann 2006 PR-branschens stora pris SPINN i kategorin ”Visualisering” för lanseringen av leksaken PhotoPearls. Juryn motiverade guldet med att ”trots en liten budget blev mediegenomslaget kraftfullt tack vare starka visuella lösningar”.

   Peter Karaszi är bosatt i Kapstaden, Sydafrika.

Läs mer om Peter Karaszi på Wikipedia och på sajten karaszi.jimdo.com

Provläs ur boken

”Sveriges bästa PR” ges ut med stöd av: