Innehåll

”Sveriges bästa PR” innehåller 24 autentiska fall, de mest framgångsrika marknads-PR-kampanjerna i Sverige under de senaste åren. De är utförligt och lärorikt beskrivna, med massor av praktiska tips i punktform. Se innehållsförteckningen nedan – och provläs tre av kapitlen här intill!

INNEHÅLLSFÖRTECKNING

  • Förord av Peter Karaszi
  1. INSEKTSDRÄPAREN: ZAP! Så marknadsför du en konsumentprodukt med PR istället för dyr annonsering!
  2. PHOTOPEARLS: En folkkär leksak i ny tappning – låt bilden göra jobbet
  3. HALEBOP: Hur skapa engagemang för en lågengagerande tjänst?
  4. V&S VIN & SPRIT: Hur kan man få en tradition som är lika modern som Raskens att framstå som up to date, hipp och aptitretande?
  5. ATAVA: Hur en udda rekrytering gav bra PR åt en ny försäkringsutmanare
  6. LEGOLAND: Skandinavisk PR kan byggas med klossar
  7. MICROSOFT: Hur man gör en subkultur relevant för en bredare publik
  8. MBT: Vinnande fotarbete satte ny sko på trendkartan
  9. LIBRESSE: Involvera kunderna i produkten – skapa engagemang och publicitet
  10. PEDIGREE: Konsten att tala till konsumentens hjärta – ett riktigt hundgöra
  11. VIA: Hur kan man skapa intresse för en lågintresseprodukt som tvättmedel?
  12. ABSOLUT VODKA: Maskin möter människa i global trendkampanj
  13. SEALOUNGE: Hur en kommunikativt anpassad produkt kan säljas redan innan den finns
  14. RAMON BILBAO: Tio mysiga fester som vände vinförsäljningen
  15. DANSKE CAPITAL: PR-undersökning om brännande fråga ledde kapitalförvaltare in i rampljuset
  16. CRESCENT: Världens första cykellopp på Nordpolen
  17. SVERIGES MEDIEBYRÅER: Humor och distans till den egna verksamheten gav medial uppmärksamhet
  18. BECKERS NYA HEM: Kunskapspartner och inspirationskälla bra för kundrelationen
  19. DORO: Enkla mobiltelefoner – hur svårt kan det vara att lansera det?
  20. NETSTAR: Digitala mötesplatser – från lekstuga till marknadsföringsverktyg
  21. BATTERIINSAMLINGEN: Hur en minnesramsa om batterier blev en popsång – som blev en hit
  22. TELGE KRAFT: Så positionerar man en talesperson som kundernas vän mot jättarna
  23. STOCKHOLMS LÄNS LANDSTING: Vårdstrejk i Stockholm: Trygghet och lugn genom kommunikation
  24. FRIENDS: Ideell organisation använder PR för att bygga kunskap


Provläs ur boken

”Sveriges bästa PR” ges ut med stöd av: